BAU TALKS > Conferencia: El mal alumne. Pedagogia crítica per a intel·ligències artificials + Espais latents. Imaginacions maquíniques

A cargo de Roc Albalat y Pau Artigas (Colectivo Estampa).
Organiza el Área de Cultura de BAU.
Lunes 12 de noviembre. 18:00 h. Espacio Polivalente. Entrada libre.

[CAST]
El primer BAU Talks del curso 2018/19 lo protagonizaran Roc Albalat (alumni de BAU) y Pau Artigas, miembros del colectivo Estampa, formado por realizadores, programadores e investigadores que trabajan en los campos del audiovisual, experimental y los entornos digitales.

Hoy en día, las maquinas ven y aprenden, pero ¿qué quiere decir aprender? ¿Es posible pensar una pedagogía crítica para su aprendizaje? ¿Cómo podemos subvertir los usos normativos-comerciales y de monitorización de estas herramientas? Si el mundo de la inteligencia artificial utiliza la metáfora del aprendizaje, proponemos pensar una pedagogía crítica: una inteligencia artificial no mimética que provoque relaciones e imágenes inesperadas. El mal alumno es un proyecto de investigación artística sobre los mecanismos de la visión artificial y el aprendizaje por medio de redes neuronales.

La práctica del colectivo Estampa se basa en una aproximación crítica y arqueológica a las tecnologías audiovisuales, en las posibilidades de las herramientas interactivas y en los recursos de la animación experimental. Sus proyectos han recibido el soporte de instituciones como la National Film Board del Canadà, Arte, el CONCA, OSIC, Xarxaprod o Barcelona Producció y se han visto en centros de arte y cines como el Anthology Film Archive, el Centro de Arte Reina Sofía o la Tate Modern.

Instagram

 

 

BAU TALKS > Conferència: El mal alumne. Pedagogia crítica per a intel·ligències artificials

A càrrec de Roc Albalat y Pau Artigas (Col·lectiu Estampa).
Organitza l’Àrea de Cultura de BAU.
Dilluns 12 de novembre. 18:00 h. Espai Polivalent. Entrada lliure.

[CAT]
El primer BAU Talks del curs 2018/19 el protagonitzaran Roc Albalat (alumni de BAU) i Pau Artigas, membres del col·lectiu Estampa, format per realitzadors, programadors i investigadors que treballen en els camps de l’audiovisual experimental i els entorns digitals.

Avui dia, les màquines veuen i aprenen, però què vol dir “veure i aprendre”? És possible pensar una pedagogia crítica per al seu aprenentatge? Com podem subvertir els usos normatius –comercials i de monitorització– d’aquestes eines? Si el món de la intel·ligència artificial utilitza la metàfora de l’aprenentatge, proposem pensar una pedagogia crítica: una intel·ligència artificial no mimètica que provoqui relacions i imatges inesperades. El mal alumne és un projecte d’investigació artística sobre els mecanismes de la visió artificial i l’aprenentatge per mitjà de xarxes neuronals.

La práctica del col·lectiu Estampa es basa en una aproximació crítica i arqueològica a les tecnologies audiovisuals, en les possibilitats de les eines interactives i en els recursos de l’animació experimental. Els seus projectes han rebut suport d’institucions com la National Film Board del Canadà, Arte, el CONCA, l’OSIC, Xarxaprod o Barcelona Producció, i s’han vist en centres d’art i cinemes com l’Anthology Film Archive, el Centro de Arte Reina Sofía o la Tate Modern.

Instagram

 

 

 

Share